opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Eksperci debaty

Eksperci opinie

Claudio Abbado we wspomnieniach Piotra Kamińskiego

Autor: Piotr Kamiński

Claudio Abbado zdjęcie za Wikipedią - pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Claudio_Abbado_-_L'Aquila_-_2012_-_2.jpg
Claudio Abbado
zdjęcie (c) Presidency of the
Italian Republic za Wikipedią

Claudia Abbado spotkałem i rozmawiałem z nim raz. Była to krótka rozmowa. Odbyła się w sierpniu 1979 roku w Wenecji, gdzie trafiłem przypadkiem na dwa koncerty drugiego tournée Młodzieżowej Orkiestry Unii Europejskiej, której Abbado był współzałożycielem i wieloletnim kierownikiem muzycznym. Poszedłem na próbę do jednego z kościołów, gdzie usłyszałem wówczas najpiękniejsze "Jauchzet Gott" Bacha w moim życiu (śpiewała Margaret Marshall - w niektórych koncertach tego samego tournée zastępowała ją Margaret Price... to były czasy!), a potem spróbowałem złapać Abbado za rękaw i wydrzeć mu wywiad dla Polskiego Radia. Rozmowa odbyła się na schodach, którymi Maestro próbował przede mną uciec. U dołu schodów zatrzymał się, odwrócił i z niezwykłą kurtuazją, okraszoną najpromienniejszym uśmiechem światowego rynku muzyki poważnej, posłał mnie do wszystkich diabłów. Ale koncerty (poza Bachem - IV Koncert Beethovena z Murrayem Perahią, Ocalony z Warszawy z Maximilianem Schellem, VII Symfonia Brucknera, Suita z Ognistego Ptaka, a na bis drugiego koncertu w teatrze La Fenice - śmierć Tybalta z Romea i Julii Prokofiewa) były fantastyczne, więc jakoś mu to wybaczyłem...

Niestety, nigdy nie słyszałem go w operowym kanale orkiestrowym, skutkiem czego tylko z płyt i z taśm wideo znam trzy spośród najsławniejszych produkcji operowych tamtych czasów : Simone Boccanegra (1971) i Makbet (1975) w La Scali, oraz wskrzeszona po 160 latach Podróż do Reims Rossiniego na Festiwalu w Pesaro. Pierwsze dwa przedstawienia reżyserował Giorgio Strehler, trzeci - Luca Ronconi. To dzisiaj prawdziwe memento, na równi ze sławnym Pierścieniem Chéreau i Bouleza.

Czytaj więcej: Claudio Abbado we wspomnieniach Piotra Kamińskiego

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)