opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Wiadomości

Relacje ze Świata

 

fot-banner3

Camp in Royal Opera House – "Ariadne auf Naxos" review

Author: Jacek Kornak

pl Polish version

 

„Ariadne auf Naxos” - Royal Opera House photo (c) ROH / Catherine Ashmore published by opera.info.pl by courtesy of the Royal Opera House
Click photos to magnify...

Richard Strauss 150th birthday is a great occasion for the Royal Opera House to remind us of three of his great works. Earlier this season we had the opportunity to listen to Electra and Die Frau ohne Schatten and, currently, Ariadne auf Naxos is on at Covent Garden.

Ariadne auf Naxos is probably one of the strangest and most demanding vocally works composed in the 20th century repertoire and beyond. Perhaps this is the reason why only occasionally it appears in opera theatres. Moreover, this opera does not require a large-scale orchestra and yet it poses a challenge for conductors and musicians. The work requires not an expressive and dramatic approach but rather it needs a group of soloists that would be able to capture the richness of Strauss’ orchestration. This production was conducted by Sir Antonio Pappano therefore no one had any doubt that it would be an exquisite musical experience. Although Pappano is known for his splendid interpretations of great romantic operas, in this opera he revealed his other side. He conducted lightly, wonderfully expressing the chamber character of this opera.

„Ariadne auf Naxos” - Royal Opera House photo (c) ROH / Catherine Ashmore published by opera.info.pl by courtesy of the Royal Opera HouseKarita Mattila was simply a breathtaking Prima Donna / Ariadne. The Finnish soprano made the evening truly spectacular. Mattila is a very experienced singer. She possesses a uniquely beautiful, intense voice and impeccable vocal technique, but what makes her really one of the top sopranos of our time is her ability to play with vocal colours and to express in every single musical phrase a richness of meaning and emotions. Her Ariadne is an ambiguous character: a suffering woman and a grotesque diva. Mattila has a certain authority in her voice. It is simply impossible to be indifferent to her performance. She sang this very demanding role naturally, making that evening at the opera unforgettable. I guess few singers would like to perform alongside Mattila in the same production. It is hard to match her vocal level. Roberto Saccà as Tenor / Bacchus impressed me with his warm voice and confidence of his interpretation. Unfortunately the rest of the cast were not able to match the two main protagonists. Jane Archibald as Zerbinetta was not very convincing in this role. This role demands an experienced soprano coloratura. For Jane Archibald the role of Zerbinetta was a struggle.Roberto Sacca (Bacchus), Karita Mattila (Ariadne) - „Ariadne auf Naxos” photo (c) ROH / Catherine Ashmore published by opera.info.pl by courtesy of the Royal Opera House Although she performed the aria “Großmächtige Prinzessin” fairly well, she was too focussed on the technical aspect of the role and unable to express the vividness and humour of the character. Ruxandra Donose interpreted the role of Composer in a slightly too neurotic way and Thomas Allen as Music Teacher was not at his best either. His voice sounded weak and tired, so at points I could hardly hear him.

The Royal Opera House decided to bring back Christof Loy’s 2002 production of Ariadne. Currently Loy is considered one of the world’s leading opera directors, and, after watching his Ariadne, I understand why. He plays with an exaggerated stylistic of camp and perfectly captures the mixture of decadence and grotesque that is present in Strauss’ music. To me it is an iconic example of a good opera production. The director has an original style, moreover, is able to present the opera in a fresh way while being faithful to the music and following the libretto.

 

 

*Click photos to magnify...

  • Nie znaleziono komentarzy
Zamieszczanie komentarzy wymaga zalogowania. Jako niezarejestrowany możesz skorzystać z Księgi Gości / Visitors may leave their comments in the Guest Book

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)