opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Ludzie Opery - profile

Ludzie Opery - wywiady

Ludzie Opery - blogi, listy, opowieści...

Wywiad z Joyce DiDonato

Wywiad w wersji angielskiej Great Britain flag

 

 

Joyce DiDonato opowiada Beacie i Michałowi Olszewskim o tym jak wszystko się zaczęło, o przygotowaniach do nowej roli, o trasie koncertowej "Drama Queens" i wielu innych intrygujących sprawach w wywiadzie dla opera.info.pl

Joyce DiDonato photo © Sheila Rock published by opera.info.pl thanks to courtesy of Joyce DiDonato
Zdjęcie © Sheila Rock;
kliknij, aby powiększyć...

Jak zaczęła się Pani przygoda ze śpiewaniem?

Dorastałam w bardzo muzykalnej rodzinie, w domu, w którym zawsze rozbrzmiewała muzyka wszelkiego rodzaju - klasyczna, big band, jazz, klasyczny rock - to było głośne, wspaniałe otoczenie. Marzyłam o tym by zostać piosenkarką popową, ale szybko uległam pięknu muzyki chóralnej, i ona stała się moją pierwszą, wielką pasją. Idąc na studia na Uniwersytet, by kształcić się na kierunku nauczyciel muzyki / dyrygent chóru, kolejny raz zrezygnowałam z wybranej drogi na rzecz świata opery, ale tym razem nigdy z niej nie zawróciłam. Dla mnie opera wymaga zaangażowania wszystkich cech człowieczeństwa - mojego intelektu, muzykalności, fizyczności, moich emocji i duchowości - wyzwanie żeby użyć tych wszystkich elementów w jednym dziele jest tym, co po prostu uwielbiam!

Kto wywarł na Panią największy wpływ (odegrał kluczową rolę w Pani karierze)?

Joyce DiDonato (c) ©Nick Heavican published by opera.info.pl thanks to courtesy of Joyce DiDonato
Zdjęcie © Nick Heavican;
kliknij, aby powiększyć...

ZBYT WIELE osób by je tu wymienić! Począwszy od mojego pierwszego nauczyciela ze szkoły podstawowej, nauczyciela gry na fortepianie po dyrektora chóru w szkole średniej – czuję, że każda osoba, którą napotkałam w życiu pomogła mi tworzyć moją karierę i mnie SAMĄ. Oni wszyscy byli dla mnie wspaniałymi nauczycielami.

Jak przygotowuje się Pani do nowej roli i jak znajduje Pani czas, aby przygotować się tak dobrze jak do spektaklu „Maria Stuarda”, po którym wyszliśmy kompletnie poruszeni rolą, jaką Pani stworzyła na scenie, zarówno od strony wokalnej, jak i aktorskiej?

Spędzam dużo czasu nad partyturą oraz studiując dokładnie, to, co dostałam od kompozytora i librecisty. Wiele czasu pracuję też przy fortepianie, aby nauczyć się muzycznego i dramatycznego języka danego dzieła. A potem zaczynam łączyć mój głos z rolą i myśleć intensywnie o tym, jak przekazać emocje. Ten proces identyfikowania się z rolą zajmuje niesłychanie dużo czasu Chcę, aby publiczność znalazła się w nowej rzeczywistości, kiedy ogląda operę – rzeczywistości, w której śpiewanie jest czymś ZUPEŁNIE NORMALNYM, a czas ulega zawieszeniu.. Pragnę, aby publiczność nigdy nie wątpiła w realność i prawdziwość stworzonej przeze mnie postaci. Chcę, aby publiczność zatraciła się w „emocjonalnej podróży”, którą postacie tworzą na scenie, i aby to osiągnąć, muszę w pełni, całkowicie utożsamić się z daną rolą.

Jakie było najbardziej niezwykłe / niesamowite miejsce, w którym Pani śpiewała?

Joyce DiDonato - The Enchanted Island - photo (c) Ken Howard published by opera.info.pl thanks to courtesy of Joyce DiDonato
Zdjęcie © Ken Howard
Joyce DiDonato - I Capuleti e i Montecchi - photo (c) Cory Weaver published by opera.info.pl thanks to courtesy of Joyce DiDonato
Zdjęcie © Cory Weaver
Joyce DiDonato - Hercules - photo (c) Eric Mahoudeau published by opera.info.pl thanks to courtesy of Joyce DiDonato
Zdjęcie © Eric Mahoudeau
Zdjęcia - kliknij, aby powiększyć...

Och - jest ich zbyt wiele by je wymienić! Stara świątynia w Stambule (zbudowana 400 lat przed naszą erą), La Scala, Palais Garnier, prywatny koncert w części greckiej i rzymskiej Luwru - jestem szczęśliwą osobą!!!

Jaka była najbardziej oryginalna produkcja, w której Pana brała udział?

Myślę, że biorąc pod uwagę oryginalność, to pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to "Zaczarowana Wyspa" – to było, jako całość, bardzo inspirujące wyobraźnię i kreatywne doświadczenie. Ale także – na zupełnie drugim biegunie – opera Hercules z Billem Christie i Luc’em Bondy, która była doświadczeniem zmieniającym życie i która sprawiła, że spojrzałam na operę w zupełnie w inny sposób.

Jaką rolę / role w operze lubi Pani śpiewać najbardziej i zawsze chce do nich wracać?

Muszę udzielić standardowej, nudnej odpowiedzi, że "wszystkie"! Naprawdę nigdy nie śpiewałam roli, której bym nie pokochała - uważam, że jest moim zadaniem, by „wejść” w daną postać oraz wykonać pracę pozwalającą mi zrozumieć, co ją motywuje, co powoduje, że postępuje właśnie tak, a nie inaczej. Jak z każdym człowiekiem - wszyscy mamy swoje historie - i jeśli znajdziemy w sobie odrobinę empatii, to możemy zakochać się w każdej z nich. Toteż ja uwielbiam dowiadywać się, co czyni moich bohaterów takimi, jakimi są. Mam nadzieję, że pozostanę przy roli Marii Stuardy przez jakiś czas by zobaczyć, jak ona „dojrzewa” wraz ze mną. Ale naprawdę, miałam wiele szczęścia, że była mi dana możliwość poznania wielu niesamowitych postaci - i TAK zróżnicowanych!!

Jakie role chciałaby Pani śpiewać za kilka lat? Jaka jest rola, o której Pani marzy?

Ciągle powtarzam Scarpia! Myślę, że to byłoby niesamowite go zaśpiewać! Chciałbym zagrać trochę tych złych chłopców! Czuję, że jest wiele ciekawych postaci czekających na mnie ... zobaczymy ile czasu zajmie mi by je wszystkie zaśpiewać!

Jakie były główne powody wyboru właśnie takiego repertuaru na nowy album "Drama Queens"?

Chciałam poznać dużo szerzej muzykę barokową, wykraczając poza moje zainteresowanie Haendlem (mistrzem tego okresu!). Okazało się, że odkrywając niektórych ze współczesnych mu kompozytorów i jego poprzedników, zaczęłam lepiej rozumieć właśnie jego język i jego wpływ.

Jakie są Pani wrażenia z trasy koncertowej płyty "Drama Queens"? Jak reagowała publiczność?

Joyce DiDonato - Drama Queens - CDTo był NIEZWYKŁY dla mnie projekt z wielu powodów. Jestem nadal oczarowana podróżą w czasie, jakiej wspólnie dokonaliśmy - wskrzeszaliśmy utwory sprzed 300, 400 lat – wiele z nich nigdy nie słyszano w czasach nowożytnych, a ja wciąż mam przed oczami ludzi płaczących na sali koncertowej przy "Lasciami Piangere". To było dla mnie potwierdzeniem tego, jaka jest siła i potrzeba muzyki oraz jej uniwersalność. To ze szczególną siłą unaoczniło mi również istnienie w ludziach „głodu” czystych uczuć, potrzebę doświadczania chwil, w których te uczucia dochodzą do głosu

Czy tak intensywna trasa koncertowa nie jest męczące i wyczerpujące dla Pani i towarzyszącego Pani Zespołu?

Jest – niesamowicie męcząca. To dlatego robię sobie miesiąc urlopu po zakończeniu tej trasy!! Ale muzyka napełnia mnie ogromną ilością energii (podobnie jak publiczność), która pomaga mi unieść ciężar trudów i pomaga mi kontynuować to, co robię. Poza tym, w trakcie takiej trasy, jestem bardzo nudnym pustelnikiem. Liczy się tylko pracy. Gdy nie jestem na scenie lub w samolocie, muszę odpocząć i wyciszyć się!

Czy ma Pani plany by zaśpiewać w Polsce?:-))))

Mam wielką nadzieję, że przyjadę do Polski CHOĆBY na kilka koncertów!!!

Proszę przekazać cudownym, ciepłym fanom w Polsce wielkie "dziękuję" ode mnie za ich wsparcie i entuzjazm! Mam nadzieję, że NIEDŁUGO do nich przyjadę!!

 

 

Wywiad dla opera.info.pl przeprowadzili: Beata i Michał Olszewscy

Tłumaczenie: Beata i Michał Olszewscy

Wszelkie prawa zastrzeżone © opera.info.pl

 

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)