opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Wiadomości

Teatry w Polsce

Logo Krakowskiej Operay Kameralnej

Krakowska Opera Kamerlana

"Śpiąca Królewna - Baśń muzyczna " w Krakowie

Śpiąca Królewna Krakowska Opera Kameralna
Kliknij aby powiększyć...

"Śpiąca Królewna - Baśń muzyczna " - sobota 14 marca 2014 roku o godzinie 17.00

Baśń muzyczna dla dzieci i dorosłych, według bajki francuskiego baśniopisarza epoki baroku Charlesa Perraulta. Niezwykła opowieść o pięknej Królewnie, która na skutek okrutnej przepowiedni Wróżki Ognia, zapadła w stuletni sen. Wróżka Wody złagodziła zły czar, obiecując, że po stu latach zjawi się młodzieniec z królewskiego rodu, który przywróci Królewnę do życia.

Widowisko zachwyca grą aktorską, ciekawymi i barwnymi kostiumami oraz wspaniale dobraną muzyką, graną i śpiewaną na żywo. Inteligentny dowcip i gra z konwencją usatysfakcjonuje zarówno młodszą jak i starszą część widowni.

Śpiąca Królewna Krakowska Opera Kameralna
Kliknij aby powiększyć...

Scenariusz, reżyseria, kompozycja ruchu scenicznego – Jadwiga Leśniak-Jankowska
Muzyka – Piotr Czajkowski (wybrane kompozycje z baletu Śpiąca Królewna)
Wolfgang Amadeusz Mozart (wybrane fragmenty z opery Wesele Figara)
Edward Zawiliński (kuplety, polonez)            
Opracowanie muzyczne– Dawid Rudnicki
Kierownictwo muzyczne - Waldemar Groń
Scenografia, kostiumy – Natalia Horak
Opracowanie choreograficzne – Marta Mirocka (według oryginalnej choreografii Mariusa Petipy)

 

 

 

 

 

Ars Cameralis Kraków 2014

Ars Cameralis Kraków 2014  - XI Letni Festiwal Krakowskiej Opery Kameralnej.

Livietta Tracollo - Krakowska Opera Kameralna
Livietta Tracollo Krakowska Opera Kameralna zdjęcie (c) Paweł Zechenter
Kliknij, aby powiększyć...

Giovanni Battista Pergolesi - Livietta e Tracollo
opera buffa

Libretto – Tommaso Mariani

Prawdziwy klejnot muzyczny, pełna humoru akcja, osobliwe i barwne postaci bohaterów. Sprytny Tracollo, przybierając postać ubogiej Polki, okrada dom kuzyna bohaterki – Livietty, która postanawia za ten występek dokonać zemsty. Dynamiczny spektakl,  pełen  komedii omyłek, doskonale trafiający w poczucie humoru dzisiejszego odbiorcy!

Inscenizacja i reżyseria - Wacław Jankowski
Kierownictwo muzyczne – Michał Łukasz Niżyński
Scenografia, kostiumy - Katarzyna Mucha
Choreografia, ruch sceniczny - Jadwiga Leśniak-Jankowska

Livietta – Magdalena Rucińska (sopran)
               - Martyna Malcharek
               - Anna Warchał
Tracollo  - Robert Szpręgiel (baryton)
                - Wojciech Chowaniec
                - Maciej Rutkowski
Fulvia – Ewa Urbanek
Facenda - Piotr Malaga
Orkiestra Krakowskiej Opery Kameralnej
Skrzypce I –Marta Rychlik
Skrzypce II – Maria Boroń
Altówka– Karolina Stasiowska
Wiolonczela – Karolina Kalinowska
Kontrabas – Lesław Wydrzyński
Flet – Ewa Tupik
Szpinet – Anna Huszczo

 

Chatskele w Krakowskiej Operze Kameralnej
Chatskele Krakowska Opera Kameralna zdjęcie (c) Paweł Zechenter
Kliknij, aby powiększyć...  

Chatskele, Chatskele!
widowisko muzyczne w jidysz

Dawne pieśni żydowskie z bogatej kolekcji archaicznych pieśni ludowych w jidysz, w nowych, oryginalnych aranżacjach - pieśni miłosne, weselne, biesiadne, kołysanki, obyczajowe.
Układ tekstu, reżyseria, choreografia - Jadwiga Leśniak-Jankowska
Opracowanie i kierownictwo muzyczne - Dawid Rudnicki
Kostiumy - Katarzyna Mucha
Aranżacja kwiatowa sceny - Agnieszka Bogusz                            
Śpiew - Anna Bugajska
Śpiew -  Wiktoria Węgrzyn                                                                              
Skrzypce - Marta Rychlik
Kontrabas -  Lesław Wydrzyński
Flet - Ewa Tupik  
Klarnet, saksofon sopranowy - Mariusz Stępień
Instrumenty perkusyjne - Grzegorz Fieber
Instrumenty klawiszowe - Dawid Rudnicki   

 

La serva padrona - Krakowska Opera Kameralna zdjęcie (c) Paweł Zechenter
La serva padrona Livietta Krakowska Opera Kameralna zdjęcie (c) Paweł Zechenter
 Kliknij, aby powiększyć...

Giovanni Battista Pergolesi - La serva padrona

opera buffa

Libretto: Gennaro Antonio Federico
Najsłynniejsze dzieło Giovanni B. Pergolesiego. Zabawna historia pana terroryzowanego przez pokojówkę, który, mając dosyć kaprysów służącej, postanawia ożenić się, w nadziei, że żona zapanuje nad służbą i przywróci porządek w domu. Sprytna służąca sprawia, że jej pan żeni się właśnie z nią.
Stylowe kostiumy i choreografia! Interesująco zarysowane charaktery bohaterów! Bogata muzyczna tkanka, dająca doskonałą możliwość dla wokalnych popisów solistów!

Inscenizacja i reżyseria: Wacław Jankowski
Kierownictwo muzyczne: Michał Łukasz Niżyński
Scenografia, kostiumy, projekt lalki: Grażyna Żubrowska
Choreografia, ruch sceniczny: Jadwiga Leśniak-Jankowska

SERPINA:

Anna Leśniewska (sopran)
Anna Bugajska
Martyna Malcharek

UBERTO:
Artur Rożek (bas)
Łukasz Łęcki
Maciej Rutkowski

VESPONE (presonaggio muto)

Orkiestra Krakowskiej Opery Kameralnej
Skrzypce I: Barbara Szpakiewicz/ Marta Rychlik
Skrzypce II: Maria Boroń
Altówka: Karolina Stasiowska
Wiolonczela: Karolina Kalinowska
Kontrabas: Lesław Wydrzyński
Szpinet: Anna Huszczo

 

Stabat Mater - Krakowska Opera Kameralna
Stabat Mater - Krakowska Opera Kameralna zdjęcie (c) Paweł Zechenter
Kliknij, aby powiększyć...

Antonio Vivaldi - Giovanni Battista Pergolesi - Stabat Mater
misterium sceniczne

Misterium sceniczne STABAT MATER to oryginalne połączenie muzyki Antonio Vivaldiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego z elementami gry aktorskiej, kompozycji ruchu scenicznego, oryginalnego kostiumu oraz scenografii. Widowisko zachwyca ekspresyjną i piękną w swej prostocie muzyką sakralną, przepełnioną liryką i emocjonalnością - charakterystycznymi dla neapolitańskiej szkoły operowej XVIII wieku.

Reżyseria: Wacław Jankowski
Kierownictwo muzyczne: Michał Łukasz Niżyński
Kompozycja ruchu scenicznego: Jadwiga Leśniak-Jankowska
Kostiumy: Joanna Jaśko-Sroka

Kontratenor: Piotr Olech
Sopran: Anna Stolarczyk
Testes Passionis: Martyna Malcharek, Katarzyna Domanus

ORKIESTRA KRAKOWSKIEJ OPERY KAMERALNEJ
Skrzypce I: Marta Rychlik
Skrzypce II: Barbara Szpakiewicz
Altówka: Karolina Stasiowska
Wiolonczela: Karolina Kalinowska
Kontrabas: Lesław Wydrzyński
Szpinet: Anna Huszczo

 

 

Powinność pierwszego przykazania - Krakowska Opera Kameralna
Powinność pierwszego przykazania - Krakowska Opera Kameralna zdjęcie (c) Paweł Zechenter
Kliknij, aby powiększyć...

Die Schuldiegkeit des Ersten Gebots - Powinność Pierwszego Przykazania - Wolfgang Amadeusz Mozart
opera sacra  

Libretto - Ignaz Anton von Weiser
Z uwagi na konstrukcję libretta to moralitet ukazujący walkę sił dobra i zła o duszę człowieka. Bohater mozartowskiego moralitetu to Everyman, „Każdy” czyli pogrążony we śnie

Chrześcijanin, o którego duszę toczą nieustanną walkę alegoryczne postaci: Miłosierdzie, Sprawiedliwość, Duch Chrześcijanina oraz Duch Doczesnego Świata. Muzyka mozartowskiej „Powinności pierwszego przykazania” zaskakuje wysoką techniczną dojrzałością, stawiając wysokie wymagania zarówno śpiewakom, jak i instrumentalistom.
Kierownictwo muzyczne - Michał Łukasz Niżyński
Inscenizacja, reżyseria - Wacław Jankowski
Scenografia, kostiumy – Katarzyna Mucha
Kompozycja ruchu scenicznego – Jadwiga Leśniak – Jankowska

Sprawiedliwość, Miłosierdzie:
Jadwiga Leśniak–Jankowska 
Duch Świata:  Anna Bugajska 
Duch Chrześcijanina:  Martyna Malcharek
Gerechtigkeit: Magdalena Rucińska (sopran)
Barmherzigkeit: Anna Stolarczyk (sopran)
Weltgeist: Joanna Szynkowska vel Sęk (sopran)
Christgeist: Maciej Gallas (tenor)
Christ: Paweł Fundament (tenor)

Orkiestra Krakowskiej Opery Kameralnej: I Skrzypce: Marta Rychlik
II skrzypce: Karolina Bartczyszyn
I altówka: Karolina Stasiowska
II altówka: Aldona Trybulec
Wiolonczela: Karolina Kalinowska
Kontrabas: Lesław Wydrzyński
Flet: Ewa Tupik
Obój: Izabela Berdy
I fagot: Wiktor Krzak
II fagot: Ewa Piątek  
Waltornia: Marcin Gajewski  
Szpinet : Anna Huszczo

 

Czytaj więcej: Ars Cameralis Kraków 2014

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)