opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Ludzie Opery - profile

Ludzie Opery - wywiady

Ludzie Opery - blogi, listy, opowieści...

Marina Rebeka; photo published thanks to courtesy of Marina RebekaMarina Rebeka | soprangb big

Biografia i repertuar

Marina Rebeka; photo published thanks to courtesy of Marina RebekaŁotewska śpiewaczka Marina Rebeka jest zaliczana do wiodących międzynarodowych śpiewaczek młodego pokolenia. Jej niezwykła barwa głosu oraz świetne zdolności aktorskie sprawiły, że występuje ona w najważniejszych teatrach operowych na świecie.

Urodzona w Rydze, rozpoczęła swoje muzyczne wykształcenie na Łotwie, w 2007 roku ukończyła „Conservatorio di Santa Cecilia” w Rzymie. Uczestniczyła również w „Internationale Sommerakademie Universität Mozarteum“ w Salzburgu, gdzie studiowała u Grace Bumbry oraz w „Accademia Rossiniana” w Pesaro, pod kierownictwem Alberto Zedda. Marina Rebeka jest również zwyciężczynią różnych konkursów wokalnych, w tym miedzy innymi konkursu „Neue Stimmen” Fundacji Bertelsmanna w Gütersloh (październik 2007).

Jej międzynarodowy debiut miał miejsce w 2009 roku na Festiwalu w Salzburgu w nowej produkcji Rossiniego „Moïse et Pharaon” (Anaï), pod batutą Riccardo Muti, w reżyserii Jürgena Flimma.

Od tamtej pory występuje regularnie na najbardziej prestiżowych światowych scenach koncertowych i teatrów operowych, włączając MET Opera i Carnegie Hall w Nowym Jorku, ROH Covent Garden w Londynie, Wiener Staatsoper, Salzburg Festival, Teatro alla Scala, Deutsche Oper Berlin, Festspielhaus w Baden-Baden, Rossini Opera Festival di Pesaro, Maggio Musicale Fiorentino we Florencji, Palau de les Arts w Walencji.

Współpracowała oraz będzie w najbliższym czasie współpracować z takimi dyrygentami jak Riccardo Muti, Zubin Mehta, Antonio Pappano, Paolo Carignani, Roberto Abbado, Alberto Zedda, Mikhail Jurowski, Stéphane Denève, Yves Abel, Michele Mariotti, Theodor Currentzis, Alessandro De Marchi, Gustav Kuhn.

Jej szeroki repertuar obejmuje „Don Giovanniego”(Donna Anna) i „Idomeneo” (Elettra) Mozarta, „La traviata”(Violetta) Verdiego, „Lucia di Lammermoor”(rola tytułowa) oraz„L’elisir d'amore”(Adina) Donizttiego, „Moïse et Pharaon”(Anaï), „Guillaume Tell” (Mathilde), „Maometto II” (Anna), „Il viaggio a Reims” (Contessa di Folleville, Madama Cortese) Rossiniego, „Carmen” (Micaela) Bizeta, „Romeo et Juliette” (Juliette) Gounoda, „Alcina” (rola tytułowa) oraz „Teseo” (Agilea) Händla.

W październiku 2012 zadebiutowała w Wiener Staatsoper w „Don Giovannim Mozarta (w roli Donny Anny). Rolę Donny Anny będzie również w tym sezonie wykonywać w Opernhaus w Zurychu, w Lyric Opera of Chicago oraz w Liceu de Barcelona.

Przyszłe produkcje, w których wystąpi obejmują „Guillaume Tell” w Nederlandse Opera w Amsterdamie oraz na Rossini Opera Festival w Pesaro, „La traviata” w Bayerische Staatsoper w Monachium (debiut w tym Teatrze), w Lyric Opera of Chicago, w MET w Nowym Jorku oraz Opernhaus w Zurychu, „Lucia di Lammermoor” w Nederlandse Opera w Amsterdamie i w Opernhaus w Zurychu,  "Les Pécheurs de perles”, "Così fan tutte”oraz "L’elisir d’amore” w Opernhaus w Zurychu, jak również "Les contes d’Hoffmann” w Wiener Staatsoper. Jej działalność koncertowa obejmuje debiut z Orchestra Sinfonica dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie, z koncertową wersją „Petite Messe Solennelle”Rossiniego, pod kierownictwem muzycznym Antonio Pappano, która zostanie nagrana na CD dla EMI. W 2013 powróci do La Scala na concert z programem Händla/Mozarta z Orchestra Filarmonica della Scala, pod batutą Ottavio Dantone.

Galeria

 

Marina Rebeka; zdjęcie opublikowane dzięki uprzjmości Mariny Rebeki Marina Rebeka; zdjęcie opublikowane dzięki uprzjmości Mariny Rebeki Marina Rebeka; zdjęcie opublikowane dzięki uprzjmości Mariny Rebeki
Adina-ELiksir-damore-zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Mariny Rebeki Anna-Erisso-Maometto-II- zdjęcie opublikowane dzieki uprzejmości Mariny Rebeki Anai-Moise-et-Pharaone-zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Mariny Rebeki
Contessa-Folleville-zdjęcie opublikowane dzieki uprzejmości Mariny Rebeki  Tatiana-Evgenij-Onegin-zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Mariny Rebeki  Violetta-La-Traviata-zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Mariny Rebeki
Marina Rebeka as Donna Anna in Don Giovanni MET production 2011 - photo of Marty Sohl, published thanks to courtesy of Metropolitan Opera in New York Marina Rebeka as Donna Anna in Don Giovanni MET production 2011 - photo of Marty Sohl, published thanks to courtesy of Metropolitan Opera in New York  Marina Rebeka as Donna Anna in Don Giovanni MET production 2011 - photo of Marty Sohl, published thanks to courtesy of Metropolitan Opera in New York

Marina Rebeka; zdjęcie opublikowane dzięki uprzjmości Mariny Rebeki

 

Marina Rebeka; zdjęcie opublikowane dzięki uprzjmości Mariny Rebeki

Marina Rebeka; zdjęcie opublikowane dzięki uprzjmości Mariny Rebeki  Marina Rebeka; zdjęcie opublikowane dzięki uprzjmości Mariny Rebeki 

Wideo

 

 

Kalendarz

 

KALENDARZ MARINY REBEKI:
 

25, 29 IX 2013; 6, 11 X 2013
W.A. Mozart – Don Giovanni
Fabio Luisi / Zurich, Opernhaus
http://www.opernhaus.ch/vorstellung/detail/don-giovanni-25-09-2013/
 
20, 23, 27, 30 XI 2013; 3, 6, 9, 12, 15, 20 XII 2013
G. Verdi – Traviata
Massimo Zanetti/ Chicago, Lyric Opera of Chicago
http://www.lyricopera.org/tickets/productiondetail.aspx?id=13818
 
14, 19, 22, 25, 30 I 2014; 1 II 2014
G. Bizet - Les Pêcheurs de perles
P. Fournillier / Zurich, Opernhaus
http://www.opernhaus.ch/vorstellung/detail/les-pecheurs-de-perles-14-01-2014/
 
14, 19, 22, 25, 30 I 2014; 1 II 2014
W.A. Mozart – Cosi fan tutte
T Netopil / Zurich, Opernhaus
http://www.opernhaus.ch/vorstellung/detail/cosi-fan-tutte-06-02-2014/
 
19, 27 IV 2014
G. Verdi – Traviata
Ivan Repušić / Berlin, Deutsche Oper
http://deutscheoperberlin.de/de_DE/calendar/la-traviata.11384341#
 
23, 26, 29 V 2014; 1, 4 VI 2014
J. Offenbach - Les contes d'Hoffmann
M. Letonja / Wiedeń, Wiener Staatsoper
http://www.wiener-staatsoper.at/Content.Node/home/spielplan/Spielplandetail.php?eventid=1142762&month=05&year=2014

Wywiad dla opera.info.pl

Marina Rebeka; photo published thanks to courtesy of Marina Rebeka

"15 pytań do Mariny Rebeki od opera.info.pl"

1 Moja przygoda ze śpiewaniem rozpoczęła się…  kiedy Miałam 13 Lat. Poszłam po raz pierwszy zobaczyć operę, nie wiedząc o niej nic. Zobaczyłam Normę Belliniego i zakochałam się w operze od pierwszego dźwięku! Do dziś jest to opera, w której chciałabym móc występować w przyszłości.
 2 Kluczową rolę w mojej karierze odegrał / ła / ło…  tak jak nadmieniłam wcześniej Norma Belliniego i na pewno Maria Callas wykonująca tą rolę w nagraniu. Również duże wrażenie wywarł na mnie głos Pavarottiego, kiedy pierwszy raz go usłyszałam w radio.
 3 Moimi idolami, śpiewakami, których uwielbiam słuchać są… Maria Callas, Olga Borodina, Loraine Hunt-Lieberson, Franco Corelli, Placido Domingo,  Mariella Devia, Diana Damrau, Herman Pray, Ghiaurov, Boris Christoff.
 4 Pierwszą rolą operową, którą zaśpiewałam była…  rola Violetty w “La Traviata” Verdiego.
 5 Najbardziej niesamowite miejsce, w którym przyszło mi śpiewać to… MET Opera w Nowym Jorku, O2 Arena w Londynie, Covent Garden i Wiedeń.

 6

Moim ulubionym kompozytorem jest… Mozart, Gounod, Mahler, Rachmaninow, Verdi.
 7 Najbardziej oryginalną produkcją operową, w której brałam udział była…  jeśli macie na myśli oryginalną w pozytywnym tego słowa znaczeniu, to powiedziałabym „La Traviata” w Covent Garden, gdzie zastąpiłam Angelę Gheorghiu. Piękna produkcja, nie tylko wizualnie, ale również emocjonalnie. Natomiast, jeśli chodzi o oryginalną produkcję w znaczeniu dziwną, dziwaczną – to nigdy nie zapomnę tego, jak siedziałam 3 godziny w zimnym błocie, ubrana w kostium, jak do nurkowania, na który miałam założoną sukienkę, w butach na wysokich obcasach. Tego, jak w czerwonej peruce, rozhisteryzowana, biegałam w kółko w tym brudzie, śpiewając, w niebiańsko pięknym „Teseo” Handla, partię Agilei z wieloma cudownymi koloraturami
 8 Postać, którą najbardziej lubię w operze to…  Violetta Valery w „Traviacie”, Manon w „Manon” Masseneta, Juliette w „Romeo Et Juliette” Gounoda, Marguerite w „Fauście” Gounoda, Thais w „Thais” Masseneta, Anna w „Maometto II” Rossiniego.
 9 Gdy w trakcie spektaklu operowego przytrafi mi się, że zapomnę tekstu to...  patrzę na prompter lub po prostu śpiewam coś zgodnie z muzykę, czekając aż przypomni mi się dalszy ciąg tekstu.
 10 Za kilka lat chciałabym śpiewać role…  Manon w “Manon” Masseneta, Marguerite w “Fauście” Gounoda.
 11 Największą niespodzianką w mojej karierze było…  największą niespodzianką była kariera sama w sobie. Nigdy nie jesteś w stanie przewidzieć, jaką dostaniesz propozycję, kto i gdzie cię usłyszy. Tak więc, niespodzianką jest wszystko, co mnie spotyka i lubię ten stan.
 12 Gdyby to ode mnie zależało, w Teatrach Operowych grano by głównie repertuar…  nie, jaki repertuar, ale za to bardziej logiczne i psychologicznie prawdziwe produkcje wszystkich oper. Nie mam nic przeciwko nowoczesnemu podejściu do opery, ale musi ono mieć uzasadnienie, i musi być spójność, prawda między tym, co śpiewamy, co mówimy i tym, co robimy. Śpiewanie tylko jednego kompozytora, a nawet dzieł 10 kompozytorów byłoby zbyt nudne. Lubię różne style, różne języki, epoki.
 13 Na bezludną wyspę zabrałabym ze sobą płytę z muzyką…  Czajkowskiego.
 14 Opera ma przyszłość, bo…  jest to nowoczesny, piękny sposób wyrażania siebie, prawdziwy dźwięk i emocje połączone razem. Gdy opera jest wykonana prawdziwie, szczerze, to prawie zawsze trafia do serc ludzi i zostawia w nich ślad.
 15 Gdybym nie była śpiewaczką byłabym…  pracownikiem logistyki, tłumaczem lub organizatorem imprez.

Varia

 

28.01.2013

 

"(...)Depuis quelques années, toute une série de chanteurs originaires de Lettonie connaissent une carrière internationale : on pense à Elina Garanča, bien sûr, mais aussi à Kristine Opolais, Inessa Galante, Aleksandrs Antonenko, Egils Silins ou au regretté Sergei Larin. Marina Rebeka a depuis peu rejoint ce groupe."

 

Czytaj więcej - forumopera.com - Cinq questions à Marina Rebeka

 

20.06.2011

 

"(...)Rebeka’s voice blended beautifully with Stoyanov’s in their Act Two duet, and her ‘Amami, Alfredo’ at the moment of Violetta’s parting with Alfredo was suitably dramatic. She brought great tenderness to Violetta’s death-bed duet with Alfredo, her voice holding up well in this grueling role."

 

Czytaj więcej - www.classicalsource.com - Maggio Musicale Fiorentino – La traviata by David M. Rice

 

01.12.2012

 

"(...)the soprano Marina Rebeka sang with alluring dark tone and deep feeling as Anaï, Moïse’s niece and also, to heat up the drama, the illicit beloved of Pharaon’s son."

 

Czytaj więcej - The New York Times - An Illicit Romance, a Revenge Wrought and an Escape From Egypt by Zachaary Woolfe

 

30.11.2011

 

"(...)Vocal honors went to Marina Rebeka, Donna Anna in the Met's new production of Don Giovannni. Here as Anna, the niece of Mosse who is in love with Pharaon's son, she sang with a bell like quality and spot on coloratura."

 

Czytaj więcej - Concertonet.com - A Rossini Treasure At Carnegie Hall - Arlene Judith Klotzko

 

17.10.2011

 

"(...)Faring more impressively are soprano Marina Rebeka, in her Met debut and tenor Ramon Vargas. They play Donna Anna, who's out to avenge her father's murder by Don Giovanni and Don Ottavio, her faithful suitor. Both of their voices surge with fervor and confidence."

 

Czytaj więcej - Daily News - 'Don Giovanni,' Mozart's opera about the ultimate cad, is a bit tame by Joe Dziemianowicz

 

17.10.2011

 

"(...)She is a star: Marina Rebeka, a handsome Latvian soprano making her Met debut. Her voice is bright and flexible and for all I know she can act -- we will have to await another appearance."

 

Czytaj więcej - Bloomberg - Dead Poet Brightens Met’s ‘Don Giovanni’ by Manuela Hoelterhoff

 

14.10.2011

 

"(...)In her Met debut the striking Latvian soprano Marina Rebeka was a winning Donna Anna, singing with a clear, bright sound and cool intensity."

 

Czytaj więcej - The New York Times - Reckless in Seduction, if Not Onstage by Anthony  Tommasini

 

14.10.2012

 

"(...)An imposing presence, Rebeka has a bright, gleaming voice that seems to grow in strength as it ascends."

 

Czytaj więcej - The Classical review - Two superb Dons and striking visuals make up for lack of dramatic focus in Met’s new “Don Giovanni” by By Marion Lignana Rosenberg

 

 

 

 

Na opera.info.pl

opera.info.pl

Marina Rebeka podpisuje autografy po Don Giovannim Wiedeń 2012“Don Giovanni”, czyli dlaczego jednak nie należy obawiać się premier

I tak oto znaleźliśmy się w kłopotliwym położeniu. Jeszcze wczoraj, po doświadczeniach z wiedeńskiego „Wesela Figara”, przestrzegaliśmy przed pochopną decyzją o kupnie biletów na pierwsze w sezonie przedstawienie danej opery. Dziś zaś, mając w pamięci cudowne wrażenia wyniesione dzień później z „Don Giovanniego”, z tego samego Teatru, również z premierowego przedstawienia w tym Sezonie, musimy własnym słowom zaprzeczyć i oświadczyć, co następuje: „Magia opery niepojętą jest, a Ty Widzu, bilety kupujesz na własną odpowiedzialność”. I tak naprawdę, nic w dokonaniu właściwego wyboru nie może Ci pomóc. Ani miejsce, bo w malutkiej Warszawskiej Operze Kameralnej możesz doświadczyć uniesień niezwykłych, gdy tymczasem w słynnym teatrze operowym możesz być skazanym na oglądanie i słuchanie „przeciętnego” spektaklu, ani też lista gwiazd widniejących na afiszu nie da Ci gwarancji, że będziesz świadkiem niezapomnianego widowiska. Pozostaje Ci, więc tylko wierzyć, że tym razem będzie wspaniale, a Ty potem nie będziesz mógł spokojnie zasnąć, rozemocjonowany wspomnieniem, fenomenalnie dla Ciebie opowiedzianej historii, którą przecież tak dobrze znasz, a którą dzięki geniuszowi opery przeżyłeś ponownie.

I to właśnie przytrafiło się nam wczoraj w Staatsoper w Wiedniu, gdzie z zapartym tchem i „gęsią skórką” na ciele, śledziliśmy losy bohaterów „Don Giovanniego” Mozarta. Opery, którą chyba oboje znamy najlepiej, ale którą wczoraj zagrano i zaśpiewano dla nas tak, jakbyśmy naprawdę mieli zobaczyć ją po raz pierwszy. Drodzy Państwo, to było najlepsze wystawienie „Don Giovanniego”, jakie kiedykolwiek dane nam było oglądać na żywo w teatrze.

 

Czytaj więcej...

Zdjęcia Marty Sohl z inscenizacji Don Giovanniego opublikowane dzięki uprzejmości Metropolitan Opera w Nowym Jorku. 

Wszystkie pozostałe zdjęcia i większość informacji opublikowano dzięki uprzejmości Mariny Rebeki. Kliknij, aby powiększyć...

YouTube i prawa autorskie

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)