opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Ludzie Opery - profile

Ludzie Opery - wywiady

Ludzie Opery - blogi, listy, opowieści...

"Prince Igor at the MET", interview with Ildar Abdrazakov

Polish version Flaga polska

 

Ildar Abdrazakov who performs the title role in the newest production of "Prince Igor" at the Metropolitan Opera talks to Beata and Michał Olszewscy.

Ildar Abdrazakov photo (c) Julia Borodina published by opera.info.pl by courtesy of the Ildar Abdrazakov
Click photo to magnify...

On 1st of March the audience at the cinemas around the world will have the opportunity to see you in the title role in the new production of “Prince Igor” transmitted within MET Live HD program. The director of this staging is Mr Dimitri Tcherniakov, who is well known of non-traditional attitude toward interpretation of operas. Could you tell us a bit of what we may expect of this production as first reviews have underlined significant changes to the original score and drama proposed by Mr Dimitri Tcherniakov? How far this opera was modernized? In other words, how much this production differs from traditional Russian staging of this piece?

Borodin never gave an order to the scenes he had written. There is a traditional Russian staging order but not an "original" one from Borodin himself. Tcherniakov tells us Igor's story by another point of view, trying to look at the man who, lost the war and threw his country into misery and despair, is troubled and desperate.

Looking from your perspective, have changes done by the director made this opera more consistent and easier to follow the plot by the audience?

Ildar Abdrazakov - Prince Igor photo (c) Micaela Rossato / Metropolitan Opera published by opera.info.pl by courtesy of the Metropolitan Opera
 Click photo to magnify...

Of course! For example Borodin who wrote also the libretto didn't consider a war scene: there is a before and an after the war, so Tcherniakov realized video to fill this gap and according with the conductor used as soundtrack the aria of the Polovetzian girl.

Have you ever before performed the title part of “Prince Igor”? Is it for you a challenging role to sing, how difficult vocally is this part?

I never sung before this role. I just recorded the aria in my new CD "Power Players". The role is difficult because the line of the singing is high, different from the role I used to sing.

You have already sung many times in the Metropolitan Opera. What makes, in your opinion, this opera theatre so special, that every singer dreams to be on stage there?

I can't talk for the other singer, but when I started my carrier there where 3 target-theaters: Mariinsky, Scala and Metropolitan. I was lucky: my dreams come through.

You made a big leap in your professional life, starting in Ufa and singing now in the best opera houses. Can you tell us about key moments that enabled you to achieve your current position in the opera world as well as the key people that have had the biggest impact on you?

My teacher Milausha Murtasina believed in me very hard then Irina Arkhipova the great Russian mezzo soprano followed my first step and invited me to sung in her concerts. After that, Valery Gergiev started to invite me singing at the Mariinsky for Mozart's opera in the leading roles conducted by Gianandrea Noseda. In 2000 him and his wife Lucia pushed me to participate to the Maria Callas competition in Parma who I won. This event clearing for me the way to the international opera market. Muti called me at La Scala starting my Verdi' s education. I arrived at the Met in 2004 invited by Jimmy Levine.

Ildar Abdrazakov photo (c) Julia Borodina published by opera.info.pl by courtesy of the Ildar Abdrazakov
Click photo to magnify...

During you career you have sung a lot of Italian operas and you mentioned in one of the interview that you like Donizetti work, that is actually belcanto repertoire. What are your favourite opera roles and opera composers, that you like to sing?

My favorite operas are Don Giovanni, Nozze di Figaro, Don Carlo, Attila, Vespri Siciliani, Mefistofele, Damnation de Faust, Prince Igor and Boris Godunov. The composers are Rachmaninov, Verdi, Mozart, Mussorgsky and Tchaikovsky.

Looking for the future, in perspective of next 5-10 years, what are the roles that you would like to perform? Are you dreaming of Boris Godunov or rather the role of King Philippe II from “Don Carlo” is the one?

I have already sung Filippo II and Boris will come in the future.

If we've mentioned Verdi repertoire in the previous question, we would like to ask you also whether you have any plans for Wagnerian roles?
Not in the early future.

Thank you very much for your time.

 

Authors: Beata and Michal Olszewscy

All rights reserved © opera.info.pl

  • Nie znaleziono komentarzy
Zamieszczanie komentarzy wymaga zalogowania. Jako niezarejestrowany możesz skorzystać z Księgi Gości / Visitors may leave their comments in the Guest Book

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)