opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Ludzie Opery - profile

Ludzie Opery - wywiady

Ludzie Opery - blogi, listy, opowieści...

Aleksandra Kurzak – koncert w Operze i Filharmonii Podlaskiej

Piotr Nędzyński photo (c) Marek Grotowski opublikowane dzięki uprzejmości Opery Wrocławskiej
Piotr Nędzyński
Autor: Piotr Nędzyński
znawca opery i muzyki klasycznej, twórca programu telewizyjnego "Wokół Wielkiej Sceny"
Zdjęcie z serwisu www.aleksandrakurzak.com opublikowane dzięki uprzejmości Aleksandry Kurzak
Aleksandra Kurzak
Zdjęcie z serwisu www.aleksandrakurzak.com
kliknij, aby powiększyć...

Nasza największa gwiazda przybyła do Białegostoku prosto z Berlina po dwóch przedstawieniach „Traviaty” Giuseppe Verdiego na scenie Deutsche Oper. W grudniu miała serię występów w partii Małgosi w „Jasiu i Małgosi” Humperdincka w Metropolitan Opera w Nowym Jorku.

Koncert zatytułowany został: „Nadzwyczajna Gala Noworoczna” i odbył się przy wypełnionej sali mimo bardzo drogich jak na polskie stosunki biletów. Sprzedano nawet dodatkowo 150 miejsc, wykorzystując przykryty kanał orkiestrowy. Owacje trwały długo. Publiczność kilkakrotnie wstawała z miejsc otrzymując w nagrodę dwa bisy.

Usłyszeliśmy „nową” Kurzak. Artystka umieściła w repertuarze arie z oper, których nie śpiewała dotychczas na scenie. Były to arie Pucciniego: Mimi z „Cyganerii” („Si, mi chamiano Mimi”), Liu z „Turandot” („Tu, che di gel sei cinta”), Lauretty z „Gianni Schicchiego” („O, mio babbino caro”) oraz Dworzaka: tytułowej bohaterki opery „Rusałka” („Mesicku”). Głos ukazał w nich dodatkowy, metaliczny blask. Interpretacje były pełne ciepła, oparte na kunsztownej budowie fraz. Żałowałem, że artystka zrezygnowała w ostatniej chwili z przewidzianej w programie arii Leonory „Tacea la notte placida” z Verdiowskiego „Trubadura”. Usłyszeliśmy za to „dawną” Kurzak w otwierającej koncert arii Rozyny „Una voce poco fa” z „Cyrulika sewilskiego” Rossiniego z błyskotliwą koloraturą. W II części koncertu znalazły się też: „Summertime” z opery „Porgy and Bess” Gershwina i aria Giuditty „Meine Lippen, się kuessen so heiss” z operetki „Giuditta” Lehara, obie wykonane z wielką swobodą i wdziękiem.

Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej grała bardzo dobrze pod batutą wschodzącej gwiazdy dyrygenckiej – Bassema Akiki. Grała bardzo dużo, bo oprócz akompaniowania śpiewaczce, wykonała aż siedem utworów czysto instrumentalnych: Verdiego, Bizeta, Dworzaka, Pucciniego, von Suppe’go i Faure’go. I to jest moje jedyne zastrzeżenie do koncertu. Przydałyby się jeszcze dwie lub trzy arie, bo Aleksandry Kurzak można słuchać bez końca.
Piotr Nędzyński

 

Aleksandra Kurzak Opera i Filharmonia Podlaska zdjęcie (c) Michał Heller/OiFP-ECS Aleksandra Kurzak Opera i Filharmonia Podlaska zdjęcie (c) Michał Heller/OiFP-ECS Aleksandra Kurzak Opera i Filharmonia Podlaska zdjęcie (c) Michał Heller/OiFP-ECS Aleksandra Kurzak Opera i Filharmonia Podlaska zdjęcie (c) Michał Heller/OiFP-ECS
Aleksandra Kurzak Opera i Filharmonia Podlaska zdjęcie (c) Michał Heller/OiFP-ECS Basem Akiki - koncert Aleksandry Kurzak Opera i Filharmonia Podlaska zdjęcie (c) Michał Heller/OiFP-ECS
Aleksandra Kurzak i Basem Akiki - Opera i Filharmonia Podlaska zdjęcia (c) Michał Heller/OiFP-ECS
kliknij, aby powiększyć...

 

 

  • Bardzo się cieszę z Pana aktywności na tym portalu. Pamiętam, jak niegdyś czekałam na emisję "Wokół wielkiej sceny" czy "Słynne arie, różne wykonania". Szkoda, że nie ma już takich programów!
    Byłabym tylko ostrożna z określeniem "nasza największa gwiazda". Większa od Ewy Podleś, Mariusza Kwietnia, Piotra Beczały? Wymierzyć się nie da, ale "jedna z największych" z pewnością. Żałuję niezmiernie, że nie byłam na koncercie.

    0
  • Ja rownież cieszę się się z obecnosci Pana Piotra na naszym portalu (już pisałem), natomiast ... nie smiałbym odnosić się do ocen Pana Piotra, nawet jeżeli miałbym inne zdanie. Jak tej pory zgadzam się z Nim we wszystkich poruszanych tematach. Osmielę się nie zgodzić z kwestionowaniem Pani nazwania Aleksandry Kurzak "naszą największą gwiazdą" z kilku powodów.
    !. Oczywiscie można porównywać ze sobą głosy kobiece i ich rodzaj. W tym przypadku nie można porównywać, bo to sopran koloraturowy i kontralt. 2. Natomiast można porównywać ze sobą aktywnosć sceniczną i wielkosć tych scen operowych na których się występuje, wystarczy sprawdzić ich kalendarz występów. 3. Pani Aleksandra Kurzak dopiero rozpoczyna wielką karierę, natomiast Ewa Podles, raczej ma ją już za sobą. 4. Nazwanie Pani Aleksandry Kurzak "naszą największą gwiazdą" w domysle - obecnie i jako sopran - jest uprawnione i oczywiscie zgadzam się z takim okresleniem. 5. Ma Pani rację, że takie oceny są niewymierne i oczywicie subiektywne. 6. Cieszę się, że Ewa Podles jest dla Pani większą spiewaczką niż Aleksanrda Kurzak. 7. Byłbym ostrożny z kwestionowaniem ocen, najwybitniejszego naszego autorytetu operowego (obok Piotra Kamińskiego), po prostu - ma większą wiedzę od nas.
    Bardzo Panią przepraszam za te uwagi i serdecznie Panią pozdrawiam.

    Komentarz ostatni edytowany około 3 lat temu przez Dodek
    0
  • Panie Dodku, pozdrawiam wzajemnie :), chociaż się nie zgadzam. Tak silne zawierzenie autorytetom bywa niebezpiecznie - co kiedy one się ze sobą nie zgadzają? Na tym portalu już przecież tak było - dyskutowali ze sobą p. prof. Łętowska i p. Piotr Kamiński. Co wtedy? Dlatego jednak najlepiej ufać własnym ocenom, co w niczym szacunku należnego ludziom, których wiedza na dany temat dalece naszą własną przekracza przecież nie umniejsza. Pani Ewa Podleś na szczęście kariery nie ma jeszcze za sobą, chociaż repertuar oczywiście się zmienił. Słyszał Pan ją w TWON w "Elektrze?" Może będzie taka szansa w przyszłym sezonie - doradzam serdecznie, to niebywałe doświadczenie!

    0
  • Bardzo rzadko chodzę do TWONu, (nie ma na co, bo ma klasyczny repertuar (liczbowo) - małej opery prowincjonalnej ), ale akurat byłem na Elektrze - bo nie wdziałem tej opery - i podziwiałem Panią Ewę Podles. Należy do scisłej czołówki swiatowej kontraltów. Jeżeli chodzi o autorytety, to nie "zawierzam się silnie" autorytetom w kwestii gustów i czuję się bezpiecznie, bo wiadomo, że de ... A że oni się spierają, to normalne i ... ciekawe.
    Kłaniam się.

    Komentarz ostatni edytowany około 3 lat temu przez Dodek
    0
  • W TWON też bywam rzadko, bo nie jestem z Warszawy, ale nie narzekam - do tej pory nie było rozczarowań. Być może dlatego, że ja akurat lubię inscenizacje Mariusza Trelińskiego. :)

    0
  • A ja zrozumiałam: "nasza największa gwiazda" - w domyśle żeńska gwiazda.

    (Kocham Ewę Podleś, ale cech gwiazdorskich nie dostrzegam u niej tak wielu, jak w przypadku Aleksandry Kurzak - nie jest to dla żadnej z pań żadną ujmą. O Aleksandrze Kurzak jest głośniej w tej chwili.)

    0
  • Nie ma co się spierać, zajrzyjmy do bazy danych http://operabase.com/index.cgi?lang=pl i popatrzmy ile i w jakich teatrach obie Panie grają. Spójrzmy na statystykę występów w bazie danych MET i wniosek może być tylko jeden.....Aleksandra Kurzak to nasza największa kobieca gwiazda, a przed nią wiele lat kariery i największe role.

    0
Zamieszczanie komentarzy wymaga zalogowania. Jako niezarejestrowany możesz skorzystać z Księgi Gości / Visitors may leave their comments in the Guest Book

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)