opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Wiadomości

Teatry w Polsce

Teatr Muzyczny w Lublinie logo

Teatr Muzyczny w Lublinie

"Księżniczka Czardasza" w Lublinie

Księżniczka czardasza w Teatrze Muzycznym w Lublinie
Kliknij, aby powiększyć...

“Księżniczka Czardasza”

16 i 17 maja 2014 roku o godzinie 18.00
Reżyseria: Artur Hoffman, Kierownictwo muzyczne: Piotr Wujtewicz, Tomasz Chmiel, Scenografia: Ireneusz Salwa, Choreografia: Grzegorz Kawalec

Opis:
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kalmana i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).

Treść:
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés „Orpheum” Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvii zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 40 minut, z dwiema przerwami.
Scena Lubelskiego Parku Naukowo Technologicznego, ul. Dobrzańskiego 3

(Źródło: informacje prasowe Teatru Muzycznego w Lublinie)

"Ptasznik z Tyrolu" w Teatrze Muzycznym w Lublinie

Ptasznik z Tyrolu w Teatrze Muzycznym w Lublinie
Kliknij, aby powiększyć...

Ptasznik z Tyrolu
Reżyseria i inscenizacja: Andrzej Rozhin

11 i 12 kwietnia godz. 18.00
Scena Lubelskiego Parku Naukowo Technologicznego, ul. Dobrzańskiego 3

Kierownictwo muzyczne: Jacek Boniecki
Choreografia: Violetta Suska
Scenografia i kostiumy: Pavel Hubicka
Przygotowanie chóru: Zofia Bernatowicz

Opis:
Ptasznik to dzieło wyróżniające się, będące eksplozją ludowości. Karl Zeller wprowadził do skostniałego świata operetkowego, zdominowanego przez tematy zaczerpnięte z salonów, kabaretów i mitologii, folklor i kulturę ludową, co nadało operetce niepowtarzalny klimat, rodem z tyrolskich gór i lasów. Z tym powiewem świeżości do partytury wdzierają się tak charakterystyczne tyrolskie jodłowanie oraz śpiew leśnych ptaków. Jeśli dodamy jeszcze wartką i zabawną akcję, pełną niedomówień i miłosnych omyłek - do których wciągnięta zostaje nawet książęca para - oraz zabawne intrygi, jak chociażby... podstawinie świń zamiast dzików podczas polowania - już mamy zapewnioną wyśmienitą zabawę i niezapomniany wieczór w Teatrze Muzycznym.

Treść:
Wśród nadreńskich kłusowników zapanował popłoch – oto na polowanie do swych włości przyjechać ma sam - nigdy w tej okolicy nie widziany - książę. Ponieważ wieśniacy już dawno wybili wszystkie dziki, a żądanej na powitanie dziewicy, również w okolicy nie uświadczysz, należy zastosować znany skądinąd dobrze wybieg z pastowaną świnią oraz fortel z niewinnie wyglądającą trzykrotną wdową, córką sołtysa Shnecka – Emmerenz.
Przygotowania do wizyty idą pełną parą, a w międzyczasie do wsi zjeżdżają tyrolscy ptasznicy, a wśród nich Adam, szukający okazji do spotkania swej narzeczonej listonoszki Krysi oraz załatwienia sobie posady na książęcym dworze. Tak się również składa, że do dworu przybywa utracjusz Stanisław, prywatnie zadłużony po uszy siostrzeniec barona Wepsa, książęcego łowczego. Jego to właśnie udaje się przekupić dlatego, by przymknął oko na świńsko-dziewicze machlojki - pieniądze na spłatę długów siostrzeńca potrzebne są natychmiast. Sytuacja staje się krytyczna, gdy książę nagle odwołuje swą wizytę – łapówka już wzięta, a wierzyciele Stanisława depczą dłużnikowi po piętach, farsę należy ciągnąć więc dalej. Księcia udać ma Stanisław, osobiście ma ustrzelić prosiaka oraz przyjąć powitanie „dziewicy”. Skoro księcia nikt wcześniej nie widział, to nikt go nie rozpozna, może z wyjątkiem jego własnej żony, która pełna podejrzeń postanawia osobiście i potajemnie śledzić przebieg polowania. Księżna przebrana za wieśniaczkę Marysię od razu wpada w oko Adamowi, przebywającemu w lokalnej karczmie.

Zakochana w Adamie Krysia, by przyśpieszyć wymarzony ślub wybiera się osobiście prosić o protekcję księcia… którym jest oczywiście Stanisław. Ten przyjmuje ją w domku myśliwskim, przekonany, iż jest to dziewczyna delegowana w roli dziewicy. Niestety tę dwuznaczną sytuację zauważa Adam, który targany zazdrością nie przyjmuje żadnych tłumaczeń o uczciwych zamiarach Krysi i niezwłocznie znajduje pocieszenie w życzliwości równie zazdrosnej i urażonej księżnej-Marysi.

Złość Adama skłania go do prób oblania tak wcześniej pożądanego egzaminu na dyrektora dworskiej menażerii, jednak pijani w sztok profesorowie Pijaczek i Robaczek, nie dają mu złudzeń wystawiając - na polecenie księżnej - najlepszą ocenę. Jednocześnie do akcji wkracza energiczna, choć nie pierwszej już młodości milionerka Adelajda, na zabój zakochana w nieszczęsnym Stanisławie. W dowód miłości przynosi mu plik wykupionych weksli, co z miejsca podbija jej wartość na matrymonialnym rynku. Co z tego, gdy ostatecznie w Stanisławie zdruzgotana Krysia rozpoznaje fałszywego księcia, dyskretnie informując o tym księżną. Skandal, któremu przygląda się cały dwór może zostać załagodzony tylko poprzez ślub Stanisława i Krysi, na co oczywiście żadne z nich niezbyt ma ochotę. Gdy już spiętrzenie perypetii sięga poziomu… operetkowego, nadchodzi równie operetkowy finał, który przynosi nam przy śpiewie i radości pozytywne rozwiązanie.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 30 minut, z dwiema przerwami.
(Źródło: informacje prasowe Teatru Muzycznego w Lublinie)

"Calineczka" w Lublinie

 

Calineczka w Lublinie
Kliknij, aby powiększyć...

 

 

"Porwanie Sabinek" w Lublinie

 

"Porwanie Sabinek" -  marzec w Teatrze Muzycznym w Lublinie
Kliknij, aby powiększyć...

 

 

"Phantom" i "Skrzypek na dachu" w Lublinie

Phantom w Teatrze Kuzycznym w Lublinie
Kliknij, aby powiększyć...

"Phantom"

14, 15 marca godzina 18.00 oraz 16 marca godzina 17.00

Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego ul. Akademicka 15, Lublin

Muzyka: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Reżyseria: Daniel Kustosik

Kierownictwo Muzyczne: Andrzej Knap
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie Chóru: Agnieszka Tyrawska-Kopeć
Asystent Kierownika Muzycznego: Szymon Makowski
Asystent scenografa: Anna Adamek
Asystent reżysera: Andrzej Witlewski

Opis
Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą. Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament. Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiczności. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę...
Splot pasji i namiętności, dialektyka piękna duszy i muzyki oraz przejmującej brzydoty cielesnej powłoki wywołują serię napięć, które w okolicznościach tej fabuły nie dają się już rozładować. Mityczna klątwa potwora zamkniętego w labiryncie wiedzie do jednego finału – i jest to finał tragiczny.
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 10 minut, z jedną przerwą.

Skrzypek na dachu w Teatrze Muzycznym w Lublinie
Kliknij, aby powiększyć...

"Skrzypek na dachu"

29 marca godzina 18.00 oraz 30 marca godzina 17.00

Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego ul. Akademicka 15, Lublin

Reżyseria: Zbigniew Czeski
Kierownictwo Muzyczne: Lucjan Jaworski
Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński
Dyryguje: Andrzej Knap

Opis
„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.
Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka...” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza.
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z jedną przerwą.

Repertuar Teatru Muzycznego w Lublinie - luty 2014

Usta milczą, dusza śpiewa... w Teatrze Muzycznym w Lublinie
Kliknij, aby powiekszyć...

Usta milczą, dusza śpiewa...

15 lutego godzina 18.00 oraz 16 lutego godzina 17.00
Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego ul. Akademicka 15, Lublin

Kierownictwo muzyczne: Agnieszka Tyrawska-Kopeć
Choreografia: Violetta Suska
Reżyseria: Tomasz Janczak
Efekty audiowizualne: Andrzej Kopeć
Asystent Choreografa: Aliaksandr Rymasheuski

Opis
Chór Teatru Muzycznego w Lublinie pragnie zaprosić Państwa na muzyczną podróż przez najpopularniejsze i najpiękniejsze sceny zbiorowe z oper, operetek i musicali. Nie zabraknie z pewnością tak wspaniałych fragmentów jak „Va pensiero” z opery „Nabucco” G. Verdiego, „Mazur” z opery „Straszny Dwór” S. Moniuszki, „Usta milczą dusza śpiewa” z operetki „Wesoła wdówka” F. Lehara, „To świt to zmrok” z musicalu „Skrzypek na dachu” J. Bocka, „I feel pretty” z musicalu „West side story” L. Bernsteina oraz wielu innych, równie dobrze znanych i lubianych. Zaprezentujemy Państwu również najpiękniejsze duety i arie operetkowe opracowane specjalnie na ten wyjątkowy koncert. Magia teatru utworzy z tej wspaniałej i niezapomnianej muzyki niepowtarzalne widowisko, którego głównymi bohaterami będą utalentowani chórzyści Teatru Muzycznego w Lublinie.
Czas trwania: ok. 2 godziny, z jedną przerwą.

PROGRAM SPEKTAKLU:
CZĘŚĆ I
1. C. Orff - Carmina Burana część I O fortuna
2. S. Moniuszko - Mazur z opery Straszny Dwór
3. G. Verdi - Chór cyganek z opery La Traviata
4. G. Verdi - Chór matadorów z opery La Traviata
5. G. Verdi - Chór niewolników z opery Nabucco
6. C.M.Weber - Chór Myśliwych z opery Wolny strzelec
7. C. Zeller - Lat 20 miał mój dziad... opracowanie arii z operetki Ptasznik z Tyrolu
8. F. Lehar - Wokaliza i Wilia - scena zbiorowa z operetki Wesoła wdówka
9. J. Strauss - Hura, już po bitwie z operetki Baron cygański
10. F. Lehar - Usta milczą dusza śpiewa... z operetki Wesoła Wdówka
CZĘŚĆ II
11. A.L. Webber - Maskarada z musicalu Upiór w operze
12. Abba - Mamma Mia
13. Abba - Money Money Money
14. J. Jacobs - Letnia noc z musicalu Grease
15. L. Bernstein - I feel pretty z musicalu West side story
16. L. Bernstein - I like to be in America z musicalu West side story
17. F. Lehar - Septet z III aktu operetki Wesoła wdówka
18. J. Kander - Cell block tango z musicalu Chicago
19. Skaldowie - Ktoś mnie pokochał

Porwanie Sabinek W Teatrze Muzycznym w Lublinie
 Kliknij, aby powiększyć...

Porwanie Sabbinek

22 lutego godzina 18.00 oraz 23 lutego godzina 17.00
Scena Lubelskiego Parku Naukowo Technologicznego, ul. Dobrzańskiego 3 

Reżyseria i inscenizacja: Daniel Kustosik
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Scenografia i kostiumy: Anna Adamek
Aranżacja: Janusz Baca
Asystent reżysera: Tomasz Janczak
Asystent scenografa: Magdalena Kolary
Autorzy: Franz i Paul Schonthan
Adaptacja: Julian Tuwim
Muzyka: Tadeusz Sygietyński

Opis
W mieszkaniu panuje względny porządek (żona Ernestyna w sanatorium, ale pokojówka Weronika na posterunku). Profesor języków starożytnych Paweł Owidowicz nie ma zielonego pojęcia o tym, że w ciągu kilku dni jego całe profesorskie życie stanie na głowie. To, o czym Paweł Owidowicz wie doskonale, to stan jego portfela, który od pewnego czasu prowokuje go do refleksji o przemijaniu i kruchości życia.

Paweł Owidowicz jest szacownym obywatelem, dlatego to w jego właśnie drzwiach staje dyrektor Strzyga-Strzycki z osobistym zaproszeniem na spektakl swojego teatru, który właśnie zawitał do miasta. Dowiadując się, że profesor jest autorem niepublikowanej sztuki „Porwanie Sabinek” postanawia ją natychmiast wyreżyserować i wystawić jej prapremierę w ciągu tygodnia. Odurzony spodziewaną sławą, bogactwem i uznaniem profesor zapomina o ostrożności i skromności – zgadza się na inscenizację. Jest tylko pewien mały szkopuł – żona Pawła Owidowicza nie jest – mówiąc delikatnie – do teatru przekonana. Właściwie teatru nienawidzi oraz nim gardzi. Ponieważ Ernestyna niespodziewanie wraca z Krynicy, sprawa schodzi na poziom konspiracyjny.

Dalsze perypetie, to już parada dowcipu sytuacyjnego i literackiego. Mieszanka ambicji literackich okraszona zawiłościami rodzinnymi (Karol i chorobliwie zazdrosna Madzia) i towarzyskimi (stary znajomy Gromski i jego marnotrawny syn Emil, w którym kocha się – a jakże! - córka profesora Anulka). O tej sytuacji powiedzieć humor to mało, tu trzeba powiedzieć Tuwim!

Zapraszamy na zwariowaną komedię ze starożytnością w tle, w której pokojówka poprawia wypracowania z łaciny, a łacina dla odmiany nikogo nie obraża. Poglądowa lekcja nowoczesnej bankowości pod tytułem: Ile razy można pożyczyć to samo pięćset koron - GRATIS!
Czas Trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z dwiema przerwami.
Obsada:: Paweł Owidowicz: Jarosław Cisowski, Leonard Strzyga-Strzycki: Tomasz Janczak, Weronika: Agnieszka Kurkówna, Ernestyna: Krystyna Szydłowska, Anulka: Małgorzata Rapa, Madzia: Dorota Szostak-Gąska, Karol Justyński: Patrycjusz Sokołowski, Antoni Gromski: Marcin Żychowski, Emil: Andrzej Wiśniewski

Baron cygański w Teatrze Muzycznym w Lublinie
Kliknij, aby powiększyć...

Baron cygański

01 marca godzina 18.00 oraz 02 marca godzina 17.00
Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego ul. Akademicka 15, Lublin

Reżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski
Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki
Scenografia: Liliana Jankowska
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Zofia Bernatowicz

Opis
To z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica-Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J.Straussa nie wymaga rekomendacji.
W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra)
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z dwiema przerwami.

Królewna Śnieżka w Teatrze Muzycznym w Lublinie
Kliknij, aby powiększyć...

Królewna Śnieżka

18 i 19 lutego 2014, godzina 11:00
Scena Lubelskiego Parku Naukowo Technologicznego, ul. Dobrzańskiego 3

Muzyka: Bogdan Pawłowski; Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski; Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska; Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki; Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert; Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin; Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel
„Królewna Śnieżka” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Zapraszamy!"
Czas Trwania spektaklu: ok. 1 godzina 40 minut, z jedną przerwą.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)