opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Wiadomości

Teatry w Polsce

Warszawska Opera Kameralna logo

Warszawska Opera Kameralna

"Uprowadzenie z seraju" w WOK - Scena Marionetek

Uprowadzenie z seraju Warszawska Opera Kameralna Scena Marionetek zdjęcie (c) Jarosław Budziński
Uprowadzenie z seraju WOK Scena Marionetek
zdjęcie (c) Jarosław Budziński / kliknij, aby powiększyć

Warszawska Opera Kameralna powraca ze Sceną Marionetek. Przedstawienie „Uprowadzenie z seraju” (DIE ENTFÜHRUNG AUS DEM SERAIL) W.A. Mozarta odbędzie się 9 i 10 stycznia o godzinie 19.00 w Teatrze WOK. Spektakl wyreżyserował Lesław Piecka, kierownictwo muzyczne sprawuje Tadeusz Karolak, a autorką scenografii oraz projektantką marionetek jest Marlena Skoneczko.

Kolejne spektakle 17 i 18 kwietnia!

Uprowadzenie z seraju Warszawska Opera Kameralna Scena Marionetek zdjęcie (c) Jarosław Budziński
Uprowadzenie z seraju WOK Scena Marionetek
zdjęcie (c) Jarosław Budziński / kliknij, aby powiększyć

W sezonie artystycznym 2014/2015 z inicjatywy dyrektora Warszawskiej Opery Kameralnej Jerzego Lacha została reaktywowana Operowa Scena Marionetek, która działała przy Warszawskiej Operze Kameralnej w latach 1981-1986. Opera marionetek to połączenie dwóch form scenicznych: opery i teatru lalek w jedną niekonwencjonalną całość. Obecnie opera marionetkowa funkcjonuje zaledwie w kilku miejscach na świecie, w tym między innymi w Mediolanie i Salzburgu.

Spektakle organizowane będą z użyciem marionetek na długich niciach, co pozwoli na prezentowanie akcji wyłącznie na tle scenografii, z niewidocznymi animatorami. Jest to wersja wymagająca specjalnie zbudowanej konstrukcji, a przez to wyjątkowa w odbiorze.

W spektaklu wystąpią wybitni soliści oraz instrumentaliści Warszawskiej Opery Kameralnej.

"Gianni Schicchi" - Scena Młodych WOK

Gianni Schicchi Warszawska Opera Kameralna zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Fundacji Tutti

Tytuł: GIANNI SCHICCHI

Kompozytor: GIACOMO PUCCINI

20 i 21 listopada godzina 19 w Warszawskiej Operze Kameralnej

Opis:
Gianni Schicchi to trzecia z kolei opera Tryptyku (Il trittico), którą skomponował Giacomo Puccini już po sukcesach "Cyganerii", "Toski" i "Madama Butterfly". Światowa premiera opery odbyła się w nowojorskiej Metropolitan Opera 14 XII 1918 roku. "Gianni Schicchi" to komiczna perełka, ewenement w dorobku kompozytora. Zainspirowana jest kilkoma wersami z "Boskiej Komedii" Dantego opowiadającymi o pewnym florenckim spryciarzu. Puccini stworzył kapitalną farsę muzyczną a zarazem bezwzględnie najlepsze dzieło obok wspominanych już wcześniej "Cyganerii" czy "Madama Butterfly".

Kierownictwo muzyczne/dyrygent: RAFAŁ KŁOCZKO

Gianni Schicchi Warszawska Opera Kameralna zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Fundacji Tutti
Gianni Schicchi Warszawska Opera Kameralna zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Fundacji Tutti
Gianni Schicchi Warszawska Opera Kameralna zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Fundacji Tutti
Gianni Schicchi Warszawska Opera Kameralna zdjęcie opublikowane dzięki uprzejmości Fundacji Tutti
 Zdjęcia opublikowane dzieki uprzejmości Fundacji TUTTI
kliknij, aby powiększyć...

Reżyseria: NATALIA KOZŁOWSKA

Scenografia cyfrowa: OLGA WARABIDA

Przygotowanie solistów: PAULINA LEDA

Obsada:
• Gianni Schicchi - MIŁOSZ GAŁAJ
• Lauretta – MAGDALENA CHMIELECKA
• Rinuccio – RZEMYSŁAW BAIŃSKI
• Nella – MONIKA CICHOCKA  
• Zita – PAULINA WILCZYŃSKA
• Ciesca – RÓŻA BOŻDYŃSKA
• Gherardo – JANUSZ BAZYLEWICZ
• Betto – JANUSZ ŻAK
• Simone – MATEUSZ TRELIŃSKI
• Marco – MARCIN MILOCH
• Maestro Spinelloccio/Amantio di Nicolao – HUBERT ZAPIÓR

Premiera spektaklu „Gianni Schicchi” G. Pucciniego w reżyserii Natalii Kozłowskie i pod batutą Rafała Kłoczko odbyła się w Operze Bałtyckiej w Gdańsku 7 maja 2013 roku w ramach realizowanego przez Fundację TUTTI projektu „Rossini/Puccini – Komedia w operze” i odbiła się szerokim echem uzyskując znakomite opinie w środowisku muzycznym. Partnerem projektu była Opera Bałtycka w Gdańsku, która po raz kolejny wspierając pomysł młodych artystów, umożliwiła fundacji zrealizować spektakl operowy w swoich murach.
Warszawska Opera Kameralna zaprosiła Fundację TUTTI do powtórzenia dzieła wykonanego przez młodych wykonawców w ramach cyklu Scena Młodych. Pod uwagę brany był nie tylko wybór dzieła, ale również opinie specjalistów, którzy uznali, że tę właśnie inscenizację warto pokazać w Warszawie.

Fundacja TUTTI  powstała  w 2012 roku. Od początku swojego istnienia działa w obszarze szeroko pojętej kultury. Wspiera rozwój i karierę młodych artystów, muzyków, plastyków, uczniów, studentów, absolwentów szkół i uczelni artystycznych, umożliwiając im realizację pomysłów i marzeń. Poprzez integrację środowiska szkolnego i akademickiego z centrami kultury stwarza możliwości dodatkowej pracy ze zdolną młodzieżą. Współpracując z ogólnopolskimi instytucjami, promujemy Trójmiasto i Region Pomorski w kraju i na świecie. Ponadto Fundacja działa na rzecz poszerzania społecznej świadomości zdrowego stylu życia, sportu i zasad zdrowego odżywiania.

Jednym z ważniejszych działań fundacji i skupionej wokół fundacji grupy „pasjonatów operowych”, jest odnajdywanie zapomnianych dzieł operowych. Obecnie Fundacja koncentruje się przede wszystkim na realizacji projektów, dzięki którym młodzi artyści rozwiną swoje talenty, zdobędą doświadczenie zawodowe oraz szansę na lepszy start w dorosłe życie. Forma spektakli operowych wydaje nam się najbardziej odpowiednim narzędziem do realizacji tego celu. Jednocześnie pozwala na promocję i szerzenie kultury i edukacji, a dla widzów i odbiorców jest propozycją miłego spędzania czasu wolnego.

Dotychczas Fundacja zrealizowała:
• Opera „Le Villi” Giacomo Pucciniego – (5 czerwca 2012) wystawiona na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Zapomniane i niedocenione pierwsze dzieło operowe Giacomo Pucciniego, w Polsce nie wykonywane od 120 lat, miało szansę zaistnieć dla trójmiejskiej publiczności dzięki młodym i utalentowanym artystom, studentom oraz absolwentom Akademii Muzycznej w Gdańsku i Bydgoszczy.
• Rossini – Puccini KOMEDIA W OPERZE – (7,8 maja 2013) to pomysł realizacji podczas jednego wieczoru dwóch jednoaktowych oper komicznych ppod tytułem „Weksel Małżeński” (La cambiale di matrimonio) Gioacchino Rossiniego oraz finałowa część TRYPTYKU Giacomo Pucciniego - „Gianni Schicchi”. Spektakle zaprezentowano podczas dwóch wieczorów operowych na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku.
• PŁASZCZ i SIOSTRA ANGELICA Giacomo Pucciniego (27 listopada 2013) - Projekt dotyczy scenicznego wystawienia jednych z najważniejszych dzieł muzycznych Giacomo Pucciniego, dwóch jednoaktowych oper pod tytułem "Płaszcz" (Il tabarro) oraz "Siostra Angelica" (Suor Angelica). Obie opery są częścią cyklu trzech jednoaktowych oper skomponowanych przez Pucciniego pod nazwą TRYPTYK. Premiera miała miejsce w Centrum Św. Jana w Gdańsku.
• Polska premiera opery FRANCESCA DA RIMINI Sergiusza Rachmaninowa (21 i 22 czerwca 2014) polska premiera opery Francesca da Rimini, jednego z najważniejszych ostatnich dzieł muzycznych Sergiusza Rachmaninowa, została wystawiona w Centrum Św. Jana w Gdańsku w ramach „Świętojańskich Wieczorów Muzyki Operowej” wpisujących się w cykl ŚWIĘTOJAŃSKIE ŚWIĘTOWANIE organizowanego dorocznie przez Nadbałtyckie Centrum Kultury.

(Źródło: informacje prasowe Fundacji TUTTI)

Druga edycja "Sceny Młodych" Warszawskiej Opery Kameralnej

"Scena Młodych" Warszawskiej Opery Kameralnej 2014
Kliknij, aby powiększyć...

Druga edycja "Sceny Młodych" Warszawskiej Opery Kameralnej

16 października – 20 grudnia 2014

16 października rusza już druga edycja "Sceny Młodych" – cyklu wydarzeń artystycznych realizowanych przez  młodych twórców. Po raz kolejny Opera Kameralna zaprosiła młodych artystów, absolwentów uczelni artystycznych, kreatywnych twórców do udziału w konkursie na najciekawsze projekty artystyczne. W programie znajdą się opery prezentowane w Teatrze WOK przez siedem jesiennych weekendów tego roku.

Zadaniem "Sceny Młodych" Warszawskiej Opery Kameralnej jest wspieranie autorskich pomysłów oraz inspirowanie do poszukiwań artystycznych wypowiedzi poprzez pomoc w ich realizacji, czyli umożliwienie prezentacji na zawodowej scenie. "Scena Młodych" to także swoisty pomost międzypokoleniowy dający młodym twórcom możliwość współpracy z doświadczonymi, uznanymi artystami.

PROGRAM 2 EDYCJI SCENY MŁODYCH
Wszystkie spektakle odbywają się w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej, al. Solidarności 76b.

16.10  g.19.00
17.10  g.19.00
Eurypides / Węclewski / Wellesz
/ BACHANTKI

24.10  g.19.00
Wolfgang Amadeus Mozart
/ DON GIOVANNI

05.11  g.19.00
06.11  g.19.00
N. Burzyńska, R. Latimer, D. Przybylski
/ WIECZÓR WSPÓŁCZESNEJ OPERY KAMERALNEJ

20.11  g.19.00
21.11  g.19.00
Giacomo Puccini
/ GIANNI SCHICCHI

28.11  g.19.00
29.11  g.19.00
Stanisław Moniuszko
/ NOCLEG W APENINACH

04.12  g.19.00
05.12  g.19.00
Giovanni Battista Pergolesi
/ LA SERVA PADRONA

19.12  g.19.00
20.12  g.19.00
Karol Kurpiński
/ ZAMEK NA CZORSZTYNIE

Szczegółowy program na www.operakameralna.pl

Po latach wraca scena marionetek w Operze Kameralnej

Post użytkownika opera.info.pl.

XXIV Festiwal Mozartowski w WOK

XXIV Festiwal Mozartowski - WOK
Kliknij plakat, aby powiększyć...

Tegoroczną, XXIV edycję Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie, który odbędzie się w dniach 12 czerwca – 19 lipca, otworzy w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej premierowe wykonanie "Uprowadzenia z seraju" w reżyserii i scenografii Eweliny Pietrowiak, pod kierownictwem muzycznym Rubena Silvy, z kostiumami Katarzyny Nesteruk. Festiwal zakończy, 18 i 19 lipca, podobnie jak w roku ubiegłym, widowisko plenerowe na dziedzińcu Pałacu w Wilanowie. Tym razem będzie to Czarodziejski flet w reżyserii Jerzego Lacha; kierownictwo muzyczne sprawować będzie Ruben Silva.

Obok najbardziej znanych oper wielkiego kompozytora, jak "Don Giovanni", "Die Zauberflöte", "Così fan tutte" i "Le nozze di Figaro", przedstawione zostaną rzadziej goszczące na scenach, a znajdujące się w stałym repertuarze Warszawskiej Opery Kameralnej:  "La clemenza di Tito", "Betulia liberata", "Apollo et Hyacinthus", "Ascanio in Alba" oraz "Lucio Silla". Tradycyjnie - w pięknych wnętrzach Zamku Królewskiego, Łazienek Królewskich, Pałacu w Wilanowie i warszawskich kościołów - zaprezentowana zostanie muzyka symfoniczna i kameralna W.A. Mozarta.

Nowością XXIV Festiwalu Mozartowskiego będą dwa nurty: MOZART DLA DZIECI i MOZART OFF.
W ramach projektu MOZART DLA DZIECI odbędą się dwa przedstawienia według opery "Czarodziejski flet". Wystawione zostaną w języku polskim i przeznaczone są dla dzieci w wieku szkolnym, od 7. roku życia. W spektaklach wystąpią najlepsi soliści WOK wraz z orkiestrą - Sinfoniettą Warszawskiej Opery Kameralnej.     MOZART OFF jest kontynuacją pierwszej edycji Sceny Młodych, inicjatywy skierowanej do młodych kreatywnych twórców, absolwentów i studentów uczelni artystycznych, szukających pomocy w realizacji i promocji swoich projektów artystycznych. To wyjście młodych artystów w przestrzeń publiczną, którego celem jest szersze zainteresowanie operą mieszkańców Warszawy oraz turystów. Utwory Mozarta zabrzmią więc niespodziewanie w zaskakujących okolicznościach na trasie od stacji metra Centrum po Skwer Hoovera.

Szczegółowy program Festiwalu znajduje się na stronie www.operakameralna.pl

Odbywający się już od ponad 20 lat Festiwal Mozartowski jest sztandarowym i najważniejszym przedsięwzięciem artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej. Zorganizowany został po raz pierwszy w 1991 roku dla uczczenia 200. rocznicy śmierci wiedeńskiego kompozytora. Pomysłodawcy tego unikalnego na skalę światową zamierzenia: założyciel i wieloletni dyrektor WOK Stefan Sutkowski oraz reżyser Ryszard Peryt sprawili, że co roku w Warszawie rozbrzmiewały wszystkie dzieła sceniczne Mozarta (w wykonaniu zespołu artystycznego Opery), a także jego msze, symfonie, koncerty instrumentalne i utwory kameralne.

(Źródło: informacje prasowe Warszawskiej Opery Kameralnej)

Antenaci i potomkowie Rinalda - Loża Miłośników Opery w WOK

Logo Warszawskiej Opery Kameralnej6 marca 2014 roku o godzinie 18.00 w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej odbędzie się wieczór Loży Miłośników Opery. W programie spotkania "Antenaci i potomkowie Rinalda, czyli krzyżowcy w operze" - wykład Piotra Maculewicza, kolejny poświęcony twórczości Haendla. Spotkanie poprzedzi spektakle Rinaldo, które wystawi WOK w 14 i 15 marca.

Wystawienie w Warszawskiej Operze Kameralnej Rinalda G. F. Haendla to okazja, by przypomnieć, jak wiele europejska muzyka różnych epok zawdzięcza... wyprawom krzyżowym. To w dużej mierze dzięki nim do Europy przewędrowały liczne bliskowschodnie instrumenty, dostarczyły też one tematów średniowiecznym pieśniom sławiącym rycerskie cnoty oraz przez całe wielki inspirowały poetów, dramaturgów i pisarzy, a także – librecistów i kompozytorów.
W niezliczonych poświęconych krucjatom dziełach historyczne wydarzenia mieszały się z fikcją, legendą i baśnią.  Postać Rinalda, zapożyczona przez librecistę Giacoma Rossiego z Jerozolimy wyzwolonej Tassa, pojawia się na muzycznej scenie nie tylko w operze Haendla, lecz także w wielu innych opracowaniach, także tych, których tytułową bohaterką była inna postać: urodziwa lecz groźna czarodziejka Armida.

"Spotkanie będzie okazją nakreślenia szerokiego historycznego i literackiego kontekstu pierwszej opery Haendla dla Londynu, a za ilustrację posłużą nagrania dzieł z wielu epok - dzieł, których bohaterem był dzielny rycerz i zwodnicza czarodziejka" - Piotr Maculewicz, muzykolog, kierownik działu zbiorów muzycznych biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.

(Źródło: informacje prasowe Warszawskiej Opery Kameralnej)

"Imeneo" Händela w Warszawskiej Operze Kameralnej

Imeneo w WOK zdjęcie (c) Jarosława Wodzyńskiego opublikowane dzięki uprzejmości WOK
Imeneo w WOK zdjęcie (c) Jarosława Wodzyńskiego opublikowane dzięki uprzejmości WOK
Imeneo w WOK
zdjęcia (c) Jarosława Wodzyńskiego
kliknij, aby powiększyć...

Na scenę Warszawskiej Opery Kameralnej wraca opera G.F. Händela IMENEO. Przedstawienia odbędą się 14 i 15 lutego w Teatrze WOK o godzinie 19.00. W tym jednym z najbardziej znaczących dzieł późnego baroku wystąpią gwiazdy WOK: w roli tytułowej Artur Janda, w roli Tirinta Jan Jakub Monowid, Rosmene - Olga Pasiecznik, Iwona Lubowicz, Clomiri  - Marta Boberska, Argenia -  Andrzej Klimczak.

Reżyseria - Ryszard Peryt, kierownictwo muzyczne - Władysław Kłosiewicz, scenografia - Andrzej Sadowski. Przygotowanie sceniczne wznowienia – Sławomir Jurczak.

Georg Friedrich Händel wystawił Imeneo w 1740 roku w Londynie jako przedostatnią operę w swojej karierze. Po latach prób dostosowania własnych utworów do zmieniających się potrzeb i upodobań angielskiej publiczności powrócił w Imeneo do tradycyjnego włoskiego stylu, w którym był niedoścignionym mistrzem. Libretto opisuje historię miłosną, która nie może mieć szczęśliwego zakończenia, w której każdy z bohaterów jest postacią tragiczną. Haendel rysuje ich wyraziście: tytułowy Imeneo jest waleczny, zdecydowany i działa z pasją, jego przeciwieństwem jest Tirinto, niezdecydowany, wątpiący i wzdychający marzyciel. Główna rola kobieca w niczym im nie ustępuje – Rosmene jest bohaterką tragiczną, która musi wybierać pomiędzy miłością do Tirinta a wdzięcznością dla Imenea. Wszyscy przeżywają dramat i nikt nie jest szczęśliwy.

Opera Händela została na nowo odkryta w XX wieku i zaczęła pojawiać się na wielu scenach całego świata. Wśród nich była również Warszawska Opera Kameralna, która wystawiła polską premierę w 1998 roku.
(Źródło: informacje prasowe Warszawskiej Opery Kameralnej)

 

 

"Kopciuszek" Rossiniego w Warszawskiej Operze Kameralnej

Kopciuszek w Warszawskiej Operze Kameralnej
Kliknij zdjęcie, aby powiększyć...

Gioacchino Rossini - "Kopciuszek"
31 stycznia, 1,21,22 lutego 2014

Warszawska Opera Kameralna wznawia operę G. Rossiniego KOPCIUSZEK. Przedstawienia odbędą się 31 stycznia, 1, 21, 22 lutego w Teatrze WOK o godzinie 19.00. Spektakl wyreżyserowała Jitka Stokalska, kierownictwo muzyczne sprawuje Zbigniew Graca, a autorem scenografii jest Łucja Kossakowska.

O Rossinim (1792-1868), autorze blisko 40 oper, z których najbardziej znany jest "Cyrulik sewilski", mówi się, że był wskrzesicielem opery buffa. Większość z jego utworów scenicznych cieszyła się w czasach kompozytora ogromnym powodzeniem i wystawiana była, także z sukcesem, na licznych scenach europejskich. Operę tę pokazano po raz pierwszy w Rzymie w roku 1818 pod tytułem "Angiolina". Libretto Ferrettiego powstało na podstawie Ch.-G. Etienne’a, który wzorował się na znanej bajce Perraulta, jednak od bajki tej jest tu sporo odstępstw.

Kopciuszek jest dziś jedną z najpopularniejszych i często wystawianych oper Rossiniego. Partia tytułowa wymaga śpiewaczki o dużej rozpiętości głosu – w Warszawskiej Operze Kameralnej śpiewają ją Anna Radziejewska i Elżbieta Wróblewska-Rydzewska.

Wykonawcy:

Don Ramiro – Aleksander Kunach, Leszek Świdziński
Dandini – Robert Szpręgiel, Witold Żołądkiewicz
Don Magnifico – Sławomir Jurczak, Dariusz Machej
Clorinda – Sylwia Krzysiek, Marzanna Rudnicka
Tisbe – Ewa Puchalska, Mirosława Tukalska
Angelina – Anna Radziejewska, Elżbieta Wróblewska-Rydzewska
Alidoro – Artur Janda, Andrzej Klimczak
Chór Warszawskiej Opery Kameralnej
Sinfonietta Warszawskiej Opery Kameralnej
Dyrygent - Zbigniew Graca

(Źródło" informacje prasowe Warszawskiej Opery Kameralnej)

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)