opera.info.plSzanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że podjęliśmy decyzję o zamknięciu serwisu opera.info.pl w dotychczasowej formule. Po trzech latach naszej intensywnej pracy nad stworzeniem wortalu społecznościowego  poświęconego sztuce operowej, uznaliśmy ten projekt za niemożliwy do zrealizowania. Z przykrością stwierdzamy, że nie udało nam się przekonać naszych czytelników do podjęcia wysiłku współtworzenia treści publikowanych na opera.info.pl  Tylko garstka entuzjastów opery wsparła nasze starania, pisząc teksty, publikując komentarze i dzieląc się z innymi cennymi informacjami.  Wszystkim naszym współautorom oraz sympatykom opera.info.pl z całego serca dziękujemy.  Bez Państwa wsparcia, niniejszy tekst zostałby opublikowany znacznie wcześniej.

Szanowni Państwo,

Jest naszym zamiarem, aby strona internetowa opera.info.pl, w niedalekiej przyszłości powróciła w nowej formie do swoich czytelników. Nadal będzie to przedsięwzięcie czysto hobbistyczne, ale o innym charakterze i innych rozmiarach. Zasadniczy cel, nie ulegnie jednak zmianie. W dalszym ciągu będziemy opowiadać o operze, która bardzo potrzebuje wsparcia jej miłośników.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim sympatykom opera.info.pl za uwagę, którą poświęciliście Państwo naszemu przedsięwzięciu.

Serdecznie Wszystkich Państwa pozdrawiamy,

Beata i Michał Olszewscy
opera.info.pl - 11/05/2015

Jeśli chcecie przesłać nam Państwo wiadomość, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego. Dziękujemy :)

 

Jednocześnie informujemy, że nadal aktywny jest profil opera.info.pl w serwisie społecznościowym Facebook.

opera228

 

 

 

Festiwal Opera Tigre wersja polska

spain flag   British Flag

Sprzedaż biletów: www.sturlaviajes.com.ar

Wywiad z Pedro Chalkho

Wersja hiszpańska spain flag

 

Pedro Chalkho photo published by courtesy of Pedro Chalkho
Pedro Chalkho
kliknij aby powiększyć

Wywiad z Pedro Chalkho (kompozytor, producent muzyczny i gitarzysta).

Renzo Longobucco: Ja się czujesz jako współtwórca spektaklu The Fairy Queen,  przede wszystkim tak ważnej części tego widowiska jaką jest muzyka?

Pedro Chalkho: Pierwsza część pytania jest dość trudna, bo ogólna. Chciałbym to opisać głębiej i szerzej, ale mówiąc w skrócie mogę powiedzieć, że to dla mnie honor brać udział w tym wydarzeniu i móc być częścią innowacyjnego i dynamicznego, ale też jestem szczęśliwy dzięki ludziom tak utalentowanym, w otoczeniu których mam przyjemność pracować i tworzyć. Co do samej muzyki, tak, jest ona bardzo ważna, ale ja osobiście, jako muzyk, nie czuję się ważniejszy od tancerza czy aktora… W rzeczywistości, podziwiam pracę moich kolegów, artystów innych profesji. Wszyscy, którzy poświęcają się danej dyscyplinie artystycznej, jako podstawowe wartości wyznają pełne zaangażowanie i ofiarowanie się sztuce.

Renzo Longobucco: Jakie są twoje doświadczenia z muzyką barokową?

Pedro Chalkho: Moje powiązania z muzyką Baroku zaczęły się dawno temu, kiedy byłem chłopcem, ponieważ moja mama jest flecistką i specjalizuje się w muzyce dawnej. Zawsze byłem blisko tego świata, oczywiście, mogłem chłonąć jego całą historię, między innymi muzykę klasyczną, ale także jazz i pop, w których to gatunkach mieszczą się także The Beatles, Queen, czy rock progresywny, na przykład Gentle Giant. Barokiem inspirują się współcześni kompozytorzy, wielu z nich tkwi w świadomości zbiorowej czegoś, co nazywamy pop kulturą zachodu. Wątpię czy ktoś dzisiaj (także związany z klasyką) nie wie kim byli Bach, Vivaldi, Handel czy Corelli. Bez wątpienia każdy rozpozna ich muzykę, może bez świadomości  który to dokładnie kompozytor.

Renzo Longobucco: Jakie to doświadczenie... grać na gitarze elektrycznej repertuar barokowy?

Cóż, gitara absolutnie nie jest obca muzyce barokowej! Jest wiele dzieł bardzo ważnych i bardzo znanych, skomponowanych na gitarę barokową, czy lutnię, lub takich które były zapisane w tabulaturach. Ich transkrypcje na gitarę klasyczną są bardzo proste i mogą być zaaranżowane przez muzyków w większym lub mniejszym stopniu zaawansowania i profesjonalizmu. Przy tej okazji, z wielu względów używamy gitary elektrycznej, niejednokrotnie staje się ona instrumentem melodycznym. Ten instrument w repertuarze barokowym, to może mało ortodoksyjne, ale biorąc pod uwagę walory brzmieniowe i wyraziste cechy tego instrumentu, akurat w tych aranżacjach uważam - sprawdza się bardzo dobrze. Warto wspomnieć, że mówimy o operze barokowej, która rożni się od form opery klasycznej nawet w kontekście samego Purcella.

  • Nie znaleziono komentarzy
Zamieszczanie komentarzy wymaga zalogowania. Jako niezarejestrowany możesz skorzystać z Księgi Gości / Visitors may leave their comments in the Guest Book

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie na stronach opera.info.pl Czytaj więcej…

Rozumiem i akceptuję

To My

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji w polskim prawie, jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa jako Czytelników i Uzytkowników serwisu opera.info.pl, że nasze strony wykorzystują technologię plików cookies (po polsku "ciasteczek"), podobnie jak praktycznie wszystkie inne serwisy internetowe na świecie.

Informacje zapisane za pomocą cookies są wykorzystywane w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych preferencji naszych Użytkowników. Stosowanie cookies jest niezbędne, aby serwis opera.info.pl mógł dostarczać treści i funkcjonalności w zaprojektowanym zakresie. Każdy Czytelnik lub Użytkownik opera.info.pl może zmienić ustawienia dotyczące technologii cookies, dostosowując konfigurację programu internetowego, za pomocą którego korzysta z zasobów internetu, do własnych wymagań. Dla ułatwienia podajemy poniżej adresy stron interentowych, z których możecie Państwo dowiedzieć się jak modyfikuje się ustawienia w przeglądarkach, z których zazwyczaj korzystacie:

Firefox - włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek;

Internet Explorer - resetowanie ustawień programu Internet Explorer;

Chrome - zarządzanie plikami cookie i danymi stron;

Opera - ciasteczka;

Safari - manage cookies;

Korzystanie przez Państwa z serwisu internetowego opera.info.pl (zgodnie z naszą Polityką prywatności) oznacza, że wyrażają Państwo zgodę aby cookies były zapisywane w pamięci wykorzystywanego przez Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami Państwa przeglądarki.

Beata i Michał opera.info.pl

 

gb bigThis is information about cookies technology being used by opera.info.pl You always may change your settings. If you continue without it we'll assume that you accept all cookies on our website :)